
Położenie wałka kontrolowane jest za pomocą kół impulsowych, które na swym obwodzie nie posiadają jednego “zęba”, w tym miejscu koła jest przerwa, która dla czujnika jest znakiem pełnego obrotu wału. Jak oporowy czujnik temperatury nie daje sygnału do jednostki sterującej, nie można określić położenia tłoków w różnorodnych cylindrach tak więc silnik nie będzie mógł zadziałać. Oprócz danych, które pochodzą z wału korbowego i wałków rozrządu, do najbardziej właściwej pracy silnika konieczne są parametry jakie dotyczą powietrza dostarczanego do cylindrów. Sprawdzenie ilości zasysanego powietrza zachodzi w kolektorze dolotowym przy pomocy przepływomierza. Sterownik na podstawie dodatkowych danych o temperaturze zasysanego powietrza, a również cieczy chłodzącej silnika, jest w stanie regulować czas otwarcia wtryskiwaczy, co przekłada się na wartość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.
Taki materiał przedstawia niezwykle interesujące sprawy, więc jeśli masz ochotę poznać omawiany temat bardziej, sprawdź także to oficjalne źródło (http://zbiornikicisnieniowe.pl/).
Przykładowo, jak temperatura powietrza oraz cieczy chłodzącej jest za niska, mieszanka jest wzbogacana, by sinik poprzez lepsze obroty prędzej uzyskiwał najbardziej optymalną temperaturę pracy. Zwiększenie obrotów może być też podyktowane przy pomocy sygnału z czujnika z układu wspomagania, w chwili jak na postoju kręcimy kierownicą. Pamiętajmy o tym, a najbardziej odpowiednie czujniki zakupimy wyłącznie u autoryzowanych sprzedawców, jesteśmy w stanie tam jednocześnie dostać inny konieczny sprzęt, takiego typu pehametr lub Elektrody pH. Dzięki temu można zakupić kilka przedmiotów, które z pewnością będą pomocne w różnorodnych sytuacjach.