Dlaczego w ostatnich latach francuskie marki samochodów, takie jak Citroen czy Peugeot tracą zwolenników?

Coraz głośniejsze stają się głosy i rady mówiące, że cokolwiek by się nie działo auta wytwarzane we Francji, trzeba omijać z daleka. Mówi się, że Francja ma mnóstwo wspaniałych i niepowtarzalnych przedmiotów, takich jak smakowite sery, wina o fenomenalnym zapachu i bogatym bukiecie smakowym. Jednak, czy faktycznie auta nie są mocną stroną potomków Napoleona Bonaparte i Joanny D’arc?

mechanik

Autor: Dylanlspangler
Źródło: http://www.flickr.com
Co takiego dzieje się więc z pojazdami marki Citroeni Peugeot, budujących koncern motoryzacyjny PSA, że w zestawieniach spadają na łeb,na szyję? Po pierwsze są one w obecnej chwili uważane jako jedne z najbardziej awaryjnych pojazdów. W tym względzie przewyższają je chyba tylko włoski kolega Alfa Romeo i przybyła z odległej Rumunii, Dacia. Ciągłe uszkodzenia to jednak nie koniec, a kolejnym oskarżeniem jest to, że, owych problemów nie da się naprawić na własną rękę ani u znajomego mechanika i niejednokrotnie zdarza się, że konieczna jest przymusowa wycieczka do wyspecjalizowanego w takich pracach zakładu, który zdecyduje się na wykonanie tak skomplikowanej i niełatwej naprawy.

Z którymi usterkami posiadacze Citroenów i Peugeotów muszą tułać się, czasami nawet przez cały kraj, aby zreperować swoje auto? Największą zmorą tych, którzy zdecydowali się na kupienie czegoś z oferty francuskich firm jest niewątpliwie tylna belka – klik. Jest to element zawieszenia auta charakterystyczny właśnie dla

mechanik

wyrobów francuskich, który w założeniu miał usprawnić komfort kierowania i ułatwić jego naprawę. Niestety często jest tak, że gdy chce się przedobrzyć wychodzi kompletnie na odwrót. Z tego powodu regeneracja tylnej belki Citroen Berlingo i pozostałych modeli spędza sen z powiek wielu właścicielom, którzy swoim autem nie mieli okazji zbyt długo się nacieszyć, gdyż już trzeba oddać go do warsztatu. A jak ma się sytuacja cenowa?

Zobacz również –

Również nieprzyjemnie i w cennikach obok hasła regeneracja belki Peugeot, czy wyżej wymienionego Citroena znajduje się liczba czterocyfrowa. W takim wypadku może lepiej stanąć na wysokości zadania i usterką jaką jest regeneracja tylnej belki Citroena Berlingo zająć się samemu? Lepiej nie próbować, gdyż możemy bardziej zaszkodzić, zamiast naprawić nasz pojazd. Przy wyborze samochodu, warto więc pochylić się nad tym zagadnieniem i pomyśleć, czy zapłata pary tysięcy za usługę: regeneracja belki Peugeot albo Citroen nie będzie wielkim problemem.