Gadżet reklamowy i nie tylko
W przypadku organizowania często jakichś kampanii czy promocji, polegających na zaproszeniu dużej ilości osób na spotkanie połączone z prezentacją np. produktu lub usługi, często praktykuje się wręczanie ludziom jakichś niewielkich gadżetów jako połączenie przyjemnego z pożytecznym. Funkcjonuje to w ten sposób, że tworzony jest pewien przydatny przedmiot, który powinien pełnić określoną rolę i jednocześnie stale reklamować swoją markę. Posiada nadruk reklamowy, więc przez regularne jego używanie, dana osoba ciągle obcuje z reklamą i uznaje, że skoro dany gadżet jest tak użyteczny i charakteryzuje się wysoką jakością, podobnie może się przedstawiać sprawa z pozostałymi produktami danej firmy. Jako tego rodzaju przedmiot może występować coś niewielkiego, ale pasującego do różnych zastosowań w domu lub w firmie. W zależności od tego, ile zasobów finansowych przeznacza się na kampanię reklamową, gadżety takie mogą być tańsze lub droższe (nie można zapominać o kosztach wykonania nadruków). Stosuje się m.in. pendrive’y, wskaźniki laserowe, przyciski do papieru, kubki, a także balony.
Balony reklamowe szczególnie przyciągają uwagę. Są naprawdę tanie, jeśli liczyć zakup hurtowy, wykonanie nadruku z kolei to kwestia optymalnego przygotowania treści, jaka ma się na nich znaleźć. Najmniejsze z takich balonów używane są jako sprytny wabik głównie dla tych osób, które mają małe dzieci – wiadomo, balon cieszy, jest kolorowy, unosi się w powietrzu i wystarczy go nadmuchać, by móc się tym wszystkim radować. Nadaje się też do rzucania, podrzucania, przywiązywania za oknem itd. łatwo sobie wyobrazić, jak w takich sytuacjach funkcjonuje nadruk znajdujący się na powierzchni balonu. Większe tego typu rozwiązania są droższe, ale nie stosuje się już tak seryjnego ich oferowania. Funkcja takich balonów to głównie prezentowanie w wyraĽny sposób treści reklamy. Balony z nadrukiem mogą stanowić opcję porównywalną do szyldu, stojaka reklamowego czy też banerów, a prezentują się jeszcze ciekawiej (dochodzi do tego ich mobilność). Największe balony reklamowe nie poruszają się z powodu ciężaru i raczej stacjonarnego osadzenia ich w określonym miejscu, ale zachowują optymalne walory pod względem koloru, kształtu i oczywiście wywoływanych skojarzeń. Ponieważ są doskonale przygotowane do pełnienia takiej funkcji, nie uszkadzają się ze względu na opady lub inne niedogodności pogodowe. Balony z nadrukiem towarzyszą wielu różnym branżom, nie ma bowiem jakichś konkretnych ograniczeń, by nie móc ich stosować tu lub ówdzie.