Jak dbać o silnik? Radzimy, co czynić by wydłużyć życie silnika w pojeździe

Nowoczesne silniki razem z oprzyrządowaniem tworzą układ naczyń powiązanych: usterka jednego z elementów pociąga za sobą błyskawiczne zużycie drugich. W jaki sposób troszczyć się o silnik w samochodzie? Nowy, niezwykły dźwięk jest z początku nieomalże niedostrzegalny, pojawia się jedynie chwilami czy niknie pośród innych szumów, które w jeżdżącym aucie są całkowicie normalne. Z czasem grzechot wzmaga się i już wtedy wiadomo: z motorem jest coś nie w porządku. Czy to realne, że mamy w perspektywie koszt paru tys. zł, skoro wóz od nowości przejechał parędziesiąt tysięcy km, jest serwisowany tak, jak nakazuje producent, zadbane, natomiast gwarancja skończyła się przed paroma miesiącami?

samochód

Autor: Real MazdaParts
Źródło: http://www.flickr.com
O ile jeszcze paręnaście lat temu poważne usterki silników objawiające się po przejechaniu parędziesięciu tysięcy kilometrów były wyjątkowością, o tyle aktualnie są istotnie plagą. Trzeba zwrócić uwagę, iż dzisiaj fabrykanci licytują się na przebiegi, jakie możemy odbyć pomiędzy wymianami oleju. Masz wysilonego diesla, jeździsz intensywnie i na niedługich odległościach? Jeśli chcesz nim się cieszyć przez długi czas, a ze wskazań wyświetlacza wypływa, że olej wymienia się co 30 000 km, skróć ten dystans! Wytwórcom pojazdów zależy głównie na tym, aby samochód przejechał bez usterki przez okres gwarancyjny oraz jeszcze troszeczkę. Później jego los – z punktu widzenia fabrykanta – traci na znaczeniu. Skutkiem tego m.in. absurdalnie długie interwały serwisowe, jakie – w opinii wielu mechaników – przyczyniają się do podupadania silników.

Jeżeli w opublikowanym tutaj artykuły nie ma intrygującej Cię informacji, to kliknij ten odnośnik i zobacz sam inny tego typu tekst.

Olej rozrzedzony paliwem nie tylko ujemnie oddziałuje na oliwienie, lecz także z opóźnieniem jak też niewystarczająco napina łańcuch rozrządu, a to z kolei może spowodować przeskok łańcucha. Nie wahaj się więc właściwie wcześnie wpisać w wyszukiwarkę wyrażenie: serwisy samochodowe w Krakowie. Więcej informacji na stronie .

Czego nie lubi silnik? Kierowcy, którzy tuż po skończeniu się gwarancji zgłaszają się do serwisów, uskarżając się na hałasujący napęd rozrządu a także pozostałe felery, jakich trudno spodziewać się w młodych autach, częstokroć pokonują swymi czterokołowcami nieduże odległości.

Ta oferta kompresor klimatyzacji jest bardzo ciekawa i jeżeli szukasz więcej wiadomości na prezentowaną tu tematykę, to odnajdziesz je tu.

Tymczasem napędy zużywają się najprędzej, jeśli uruchamiane są często i na krótki okres, gdy nie mogą uzyskać temperatury roboczej. Wszelkie uruchomienie zimnego silnika oznacza, iż przez ułamek sekundy nie będzie on oliwiony, a układy sterowane ciśnieniem oleju potrzebują sekundy, by zacząć pracować prawidłowo. Silniki nie lubią też długookresowej jazdy z maksymalną prędkością, na nazbyt niskich bądź zbyt wysokich obrotach.