Jak powinno wyglądać przygotowanie do triathlonu?

Biegasz dosyć regularnie? W dodatku potrafisz dobrze pływać i lubisz wycieczki na rowerze? A zatem czemu nie spróbować swoich sił w triathlonie? Sprawdź jak się do niego przygotować, by być w doskonałej formie, zrealizować zaplanowany cel i nie nabawić się kontuzji.

Jazda na rowerze

Autor: Lenny
Źródło: http://www.flickr.com
Istnieje kilka form triathlonu wśród, których wymienić możemy długodystansowe i krótkodystansowe. Wybierz takie, które najbardziej odpowiada Twojemu stopniowi aktywności fizycznej i czasowi jaki pozostał do zawodów. Od czego zatem zacząć przygotowanie do triathlonu? Ważne jest, aby mieć realny cel. Od niego zależy jak będzie wyglądał Twój program treningowy. W dodatku określenie celu ma działanie motywacyjne. Odmierzaj dni do zawodów, zapisując w dzienniku treningowym wszystkie szczegóły. W ten sposób będziesz mógł zobaczyć swoje postępy i będziesz świadom ile jeszcze przed Tobą. Planowanie jest nieodłącznym elementem sukcesu w każdej dziedzinie życia, w sporcie również!

Przygotowanie do triathlonu to nie tylko poznanie swoim możliwości, a również słabości. Początkowa praca, którą musisz włożyć w przygotowania polega na wyłączeniu lub chociaż zredukowaniu czynników, które mogą zniweczyć plan osiągnięcia konkretnego celu. A więc jakie są Twoje słabości? Zrób rachunek sumienia! Lista potencjalnych słabości wiąże się z obszarami takimi jak: styl życia, odżywianie, podatność kontuzje oraz słabości taktyczne. Przygotowanie do triathlonu najlepiej rozpocząć rok przed zawodami. Ten okres należy podzielić na etapy treningowe. W pierwszej kolejności musisz skupić się na wzmocnieniu kondycji i regularnym zwiększaniu intensywności treningu.

Pływanie

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
Twoim następnym celem powinno być pobijanie własnych rekordów a podczas ostatniego tygodnia przed wyścigiem będziesz częściowo zmniejszać intensywność wysiłku – wskazany jest jogging, jazda na rowerze i pływanie, ale po prostu na mniejszych dystansach i z mniejszym wysiłkiem, by pozwolić ciału odpocząć.

Plan przygotowań do triathlonu powinien wiązać się ze zwiększeniem szybkości, wytrzymałości siłowej i wytrzymałości beztlenowej. Ważne, by naprzemiennie i systematycznie uprawiać trzy dyscypliny, poza tym urozmaicać treningi, planować sobie jeden dzień odpoczynku w tygodniu a na weekend warto zaplanować bardziej wymagający trening. Dzięki dobremu rozplanowaniu przygotowań przekonasz się, że triathlon to nie tylko wyzwanie, ale też świetna zabawa, w której możesz brać udział przez wiele lat. A więc widzimy się na mecie!