Jak wybierać opony? Na jakie sprawy zwrócić uwagę? Co będzie najbardziej istotne w tej dziedzinie?

Każda z opon zdaje się być identyczna, z pewnością tak to wygląda na pierwszy rzut oka, jednakże w rzeczywistości różnią się typem gumy, bieżnikiem, wielkością, jak i przeznaczeniem. To ten z elementów w samochodzie, jaki odpowiada za poczucie bezpieczeństwa, jak i za przyjemności z jazdy i spalanie. Opony możemy podzielić na trzy rodzaje, istnieją więc opony letnie, zimowe i uniwersalne. Nie zapominajmy jednakże o innych, specjalnych typach, jak opony terenowe.

Należy inwestować jednocześnie w letnie, jak również zimowe opony. Wiążę się to na pewno z większymi kosztami, ale należy mieć na uwadze, że całoroczna opona nie będzie ani zimowa, czy też letnia, to nie gwarantuje bezpieczeństwa czy komfortu jazdy o żadnej porze roku. (Opony rolnicze) Zimówki, przykładowo kormoran opony, są wykonane z miękkiej gumy, co gwarantuje lepszą przyczepność na grząskim śniegu, letnie natomiast są bardziej twarde, przez co lepiej trzymają się asfaltowej powierzchni.

opony

Autor: Wolfgang
Źródło: http://www.flickr.com

Co więcej, zimówki wyposażone są w dodatkowe rowki, które dają większą przyczepność na zmrożonej drodze. Oprócz rozróżnienia na letnie jak i zimowe opony mamy też podział według wielkości, szerokości albo wysokości, czyli profilu, w zależności od wielkości i typu auta, dla którego są zrobione. (Opony Kormoran) Są także opony z bieżnikiem symetrycznym i asymetrycznym, tak zwane opony – zapraszam tutaj… – kierunkowe, jakie mają bieżnik skierowany do kierunku jazdy, jak opony barum. Natomiast w przypadku takich opon reguła jest niestety prosta – im większy rozmiar, tym większa cena. Opony w najniższych cenach

Zanim jednak pomyślimy o zakupie ogumienia, warto sprawdzać w jakim stanie są obecne. Jak można to uczynić? Sposób jest dość prosty, weźmy po prostu monetę oraz przesuńmy ją wzdłuż wyżłobienia w bieżniku. Jak napotkamy tam na delikatne wzniesienie to znaczy, iż opona nie jest aż tak całkowicie wytarta. Brak wzniesienia to jednakże brak bieżnika.

Zainteresował Cię ten temat? Niezwykle nam miło. Po dodatkowe informacje (https://open.frp.pl/) wejdź do kolejnego linku – tam opracowaliśmy szczegółowe wątki.

Dobrze jednakże dokładniej zbadać jej przydatność, najlepiej w związku z tym wziąć linijkę i zmierzyć nią głębokość wycięcia w bieżniku. Jeśli wynosi ona około trzy milimetry, to warto już na pewno przygotować się na zakup nowego kompletu. Są tacy, którzy mówią o wartości 1,6 milimetrów, jako takie minimum, należy jednak odradzić doprowadzanie opon do takiego stanu przez wzgląd na bezpieczeństwo. Opona tego typu bowiem traci własną początkową przyczepność, co nie powinno się zdarzyć.