Jak wybrać sprzęt sportowy do domu

Czasami bywa tak, że nie chce nam się wychodzić z domu, aby zrobić coś dla kondycji. Nawet jeśli mamy siłownię nieopodal, zdaje się to ogromną ekspedycją. Musimy zapakować sportowy strój, ręcznik, pamiętać o wodzie i jeszcze kilka innych. Gdy jesteśmy w tego typu sytuacji powinniśmy przemyśleć zakup paru sportowych sprzętów do domu. Wówczas będziemy mieli możliwość by zbudować formę nie wychodząc z własnego mieszkania.

Należy pomyśleć o urządzeniach, które umożliwiają ćwiczenie co najmniej kilku grup mięśni i budują ogólną kondycję. Ciężarki są przydatne, lecz dużo fajniejszym rozwiązaniem będzie przykładowo orbitrek. W tym sklepie produkty kettler. Umożliwia zbudowanie kondycji, ćwiczy mięśnie nóg, pleców i brzucha – jedna maszyna, a tak wiele możliwości. Zbliżony rezultat można uzyskać na bieżni, choć oczywiście nic nie zastąpi joggingu na wolnym powietrzu. Jeżeli jednak mamy ćwiczyć w domu albo nie ruszać się w ogóle, to zdecydowanie lepsze jest to pierwsze wyjście.

Sprzęt sportowy do domu powinniśmy wybrać z uwagą. Po pierwsze, istotna jest wielkość. Kiedy spojrzymy dla przykładu na bieżnie przekonamy się, że bywają wielkie, zatem wydzielenie w domu przestrzeni na tego typu sprzęt może być skomplikowane. Gdy odpowiednio poszukamy na pewno znajdziemy sporo mniejsze bieżnie mechaniczne. Dopytajmy sprzedawcy w sklepie sportowym, jaki model poleca do domowego użytku. Zobacz towary producenta Kettler: strona.

Możemy poszukać też sprzętów, które da się łatwo rozłożyć, np. rower treningowy wtedy nie będziemy mieć kłopotów z przechowywaniem. Wiadomo, ławka do brzuszków albo orbitrek nie zawsze pasują do wystroju wnętrza w mieszkaniu. Sprawdzajmy jednak solidność łączenia fragmentów. To niezwykle istotne, żeby w czasie ćwiczeń nic się nie obluzowywało i nie odkręcało. Wtedy możemy bezpiecznie ćwiczyć.

To niezwykle istotne, ponieważ to oczywiste – nic tak nie zniechęca do ćwiczeń jak kontuzja. Gdy przez przypadek skręcimy kostkę, zwichniemy rękę, czy nawet nabijemy sobie bolesnego siniaka zeskakując z orbitreka, lub uderzając się o ławkę do brzuszków, jest praktycznie pewne, że zarzucimy ćwiczenia. Często bywa tak, że osoby, które zrobiły sobie krzywdę nie wracają do aktywności już nigdy. Dlatego tak istotne jest bezpieczeństwo. Naturalnie musimy też uważać na ilość i sposób wykonywania ćwiczeń. Jeśli nie mamy pewności czy robimy to odpowiednio – zapytajmy trenera.