Motocross Kęty PolskaBez kategoriiKomunikacja społeczna
      Motocross Kęty PolskaBez kategoriiKomunikacja społeczna

      Skuteczne formy reklamy

      Każda osoba chcąca sprzedaż jakiś produkt zawsze interesuje się reklamą. Doskonale o tym wiemy, dlatego nie od dziś piszemy na temat marketingu. Sami doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zawsze starcza pieniędzy na sprzedaż obiecującego produktu. Na szczęście bardzo wiele firm w naszym kraju zaczęło się edukować i dzisiaj mamy dostępnych wiele form skutecznej reklamy, które są stosunkowo tanie, efektowne i oczywiście efektywne. Zachęcamy do przeglądania naszego rankingu.

      Balony reklamowe

      Balony z nadrukiem to bardzo ciekawa forma marketingu. Zapewne wielokrotnie widzieliście unoszący się nad miastem balon. Mogło to być urządzenie do pomiarów temperatury lub sily wiatru, a równie dobrze mogła to być ciekawa forma reklamy. Nasz rynek jest póki co zbyt młody na powitanie tysięcy balonów, ale w Berlinie jest to bardzo popularna forma reklamy. Jako przykład zastosowania balona można podać imprezy sportowe, które w Niemczech odbywają się bardzo regularnie, niemal cyklicznie. Przed każdą walką bokserską braci Kliczko czy Marko Hucka wynajmuje się ogromne balony, napełnia je specjalnymi substancjami i wysyła w powietrze. Podobno tygodniowa kampania balonowa jest w stanie zapewnić sprzedaż 5000 biletów na obojętnie jaką imprezę.

      Balony z helem są wykorzystywane nie tylko w promocji wydarzeń sportowych, ale też imprez kulturalnych. W Sopocie raz do roku możemy obserwować ogromny balon napełniony helem i reklamujący Sopot Festiwal. Mieszkańcy trójmiasta doskonale wiedzą kiedy oczekiwać ciekawej formy reklamy.

      Komunikacja społeczna

      W naszym kraju komunikacja społeczna kuleje na wielu płaszczyznach. Na szczęście jeśli chodzi o reklamę i marketing, to tutaj sytuacja jest bardzo ciekawa. Od kilku lat coraz więcej autobusów napędzanych jest biopaliwami. Są to nowoczesne autobusy, dlatego są wyposażone w wiele ciekawych opcji, jak chociażby aktywne napisy na szybach. Takie szyby zbudowane są ze specjalnych tworzyw, które umożliwiają instalację paneli LED’owych. Dzięki tym panelom możliwa jest reklama na szybach autobusu. Zazwyczaj wystarcza uruchomić na komputerze specjalny pokaz slajdów i reklamy są wyświetlane. Naszym zdaniem to doskonała metoda marketingowa, ponieważ zwłaszcza w miastach rzadko wyprzedza się autobusy. Dzięki aktywnej reklamie na szybie wielu kierowców może dowiedzieć się o ciekawej firmie z pobliża. Ze statystyk wynika, że jeden dzień wyświetlania reklamy na szybie autobusu może kosztować 50 złotych, ale po kilku dnia inwestycja zwraca się wielokrotnie. Naszym zdaniem za 5-6 lat taka reklama będzie najchętniej kupowana, ponieważ Polska Komunikacja Społeczna przymierza się do wymiany wszystkich autobusów napędzanych olejem napędowym na modele zasilane biopaliwem.

      WiFi

      Sieć WiFi dostępna jest obecnie w każdym większym mieście. To doskonały sposób na reklamę i mieszkańcy Londynu doskonale zdają sobie z tego sprawę. Jako nazwę dostępową do swojej sieci WiFi lub innej (darmowej) można umieścić reklamę, która nie przekroczy 155 znaków (jak kiedyś w sms’sach). Dzięki takiej formie reklamy nie tylko szybko dowiadujemy się czegoś o pobliskich firmach, ale możemy się z nimi szybko komunikować poprzez napisanie wiadomości do administratora sieci WiFi. Według szacunków roczne przychody z takiej działalności przynoszą Londynowi ponad 10 milionów funtów. Klienci którzy decydują się na taką reklamę zazwyczaj po tygodniu odbijają sobie stratę, a na koniec miesiąca notują bardzo ciekawy i przede wszystkim wysoki zysk.

      Internet

      Prowadząc firmę w Internecie, reklamę mamy na wyciągnięcie ręki. Wystarczy tylko zainteresować się pozycjonowaniem lub agencjami marketingowymi i szybko zrozumiemy jak zdobyć klientów. Oczywiście nie musimy ich szukać na własną rękę, a dzięki pośrednikom lub samej wyszukiwarce Google. Ze statystyk wynika, że 90% firm pracujących w Internecie przynajmniej raz w roku zdecydowało się na zakupienie kampanii marketingowej. Koszt przeprowadzenia kampanii reklamowej wynosi zazwyczaj do 1200 złotych. Dzięki takiej kampanii możliwe jest zwerbowanie przynajmniej 500 klientów. Po emisji reklamy tylko od firmy zależy, czy uda im się klienta zatrzymać na dłużej, czy trzeba koniecznie powtórzyć całą kampanię reklamową.

      Internet jest miejscem o ogromnym zasięgu i wielu miliardach użytkowników. Rocznie zyski z prowadzenia agencji marketingowej w Polsce to średnio 50 000 złotych. Firmy zatrudniające przynajmniej trzech pracowników mogą liczyć na zarobki przekraczające 500 000 złotych rocznie. To tylko pokazuje jak wielka siła jest w Internecie. Niestety, ale ceny za usługi marketingowe są w naszym kraju nadal wysokie. Poprzez powstawanie coraz to nowszych firm marketingowych konkurencja ani myśli o zmniejszaniu cen, a wręcz przeciwnie – im więcej firm w Polsce, tym droższe usługi marketingowe.

      Skutecznych form reklam jest bardzo wiele. Osobiście liczymy na to, że balony z nadrukiem będą miały swoje pięć minut. Internet również zmienia się nie do poznania i być może za kilka lat ceny usług marketingowych w końcu zmaleją. Zachęcamy do przeczytania innych naszych wpisów.

      Hi, I’m fO8FthaHBS7AawyEVOqjZe7CdaUh03