Mc Donalds i balony z nadrukiem
Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu odwiedził jeden z lokali sieci Mc Donalds. Ma ona swoje punkty niemal we wszystkich krajach świata, a dostępne w nich menu jest do siebie bardzo zbliżona. Tak samo ujednolicona jest polityka marketingowa firmy. Jej ważnym elementem są balony z nadrukiem. Zostają one wręczane dzieciom, podczas robienia przez ich rodziców zakupów. Taki niewielki balonik ma wielką moc. Na tym właśnie polega magią, którą mogą pochwalić się balony reklamowe. Niewielki kawałek lateksu wypełniony powietrzem i przymocowany do plastikowego patyczka. Czy dziecko może potrzebować czegoś więcej do odrobiny zabawy i radości? Naszym zdaniem nie. Na polskich ulicach bardzo często można spotkać zadowolone dzieci, dumnie paradujące ulicą z uniesioną głową, dzierżąc w dłoni patyczek zakończony kolorowym balonikiem. Prawda że jest to doskonała reklama firmy, która promuje się jako sieć przyjazna dla rodzin z dziećmi? Nawet pomimo tego, że serwowane tam jedzenie fast food nie jest pozytywnie oceniane, to jednak odczucia większości ludzi związane z tymi lokalami jak najbardziej są pozytywne.