Nietrwała reklama skuteczniejsza niż każda inna
Reklamowanie czegokolwiek za pomocą produktów żywnościowych lub z wykorzystaniem ich bywa mniej lub bardziej skuteczne, ale jest obecnie bardzo popularne. Charakterystyczną cechą wszelkiej żywności jest jej pewna nietrwałość, a więc albo konieczność szybkiego spożycia (bo produkt może się zepsuć), albo po prostu sam fakt, że tego się nie da zostawić na pamiątkę, trzeba prędzej czy później zjeść. Mimo to, słodycze, bądź inne wytwory przemysłu spożywczego mogą zaważyć na sukcesie kampanii właśnie z tego powodu, że będą kusić i zachęcać do zjedzenia lub do uzyskania większych ich ilości. Najczęściej spotyka się cukierki reklamowe, gdyż są stosunkowo łatwe do uzyskania nawet wtedy, gdy potrzeba ich bardzo dużo, łatwo też je się pakuje czy umieszcza w dowolnego rozmiaru opakowaniach, pojemnikach itd. Wiele cukierków oprócz przyciągającej siły chęci ich spróbowania posiada też wysokie walory estetyczne, dlatego nadają się do tworzenia ekspozycji składającej się z setek różnorodnych odcieni. Cukierki reklamowe mogą posiadać opakowania, szeleszczące papierki czy złotka wyposażone w nadruki będące nośnikiem istotnego przekazu. Warto przeznaczyć chwilę na obejrzenie takiego papierka przed wyrzuceniem, zwłaszcza gdy jest się wstępnie zainteresowanym ofertą i każda dodatkowa informacja bardzo się przyda.
Oprócz cukierków, doskonale sprawdzają się też czekoladki reklamowe – co ciekawe, dość dobrze wypadają one we wszelkich okresach przedświątecznych, być może mogą być kolportowane dalej na zasadzie drobnych prezentów. Takie czekoladki lepiej niż cukierki sprawdzają się w kwestii przekazywania danych typu hasło reklamowe, gdyż mają większą „powierzchnię roboczą” która może zostać wykorzystana na stworzenie np. jakiegoś wytłaczanego napisu. Skuteczność czekoladek potwierdza duże zainteresowania różnymi kampaniami przeprowadzanymi z ich udziałem. Mogą być większe, mniejsze, deserowe, gorzkie… pewna różnorodność jest nawet wskazana, podobnie zresztą wygląda sytuacja z opakowaniami tych słodyczy. Jeśli grupa potencjalnych klientów częstowana jest cukierkami itd., dobrze byłoby używać jednorodnych produktów, ale swobodna degustacja czekoladek wyłożonych np. w widocznym miejscu pozwala już na sięgnięcie po bardzo różne kształty i kolory. Czekoladki reklamowe przeznaczone dla najmłodszych mogą zwracać ich uwagę na przykład kształtem, przypominać wróżki, bałwanki czy też inne bajkowe postacie albo mieć dodatkowo walory edukacyjne (literki, cyferki). Możliwości jest bardzo dużo, dzięki czemu szybko się nie nudzą.