Rower – jakiego rodzaju wyposażenie jest z całą pewnością znaczące dla Twojego bezpieczeństwa?

Dająca przyjemność jazda rowerem cieszy się coraz większą popularnością. Nie ma się więc co dziwić, że przybywa w naszym kraju ścieżek rowerowych, a w najbardziej popularnych miejscowościach o charakterze turystycznym i wypoczynkowym powstają specjalne szlaki dla miłośników jazdy na dwóch kółkach. Przed wybraniem się na szlaki bardzo dużej części początkujących rowerzystów na pewno przyda się odrobina porad dotyczących odpowiedniego wyboru rowerowych opon.

przejażdżka rowerowa

Autor: Eli Christman
Źródło: http://www.flickr.com
Na to, czy będziemy poruszać się naszym rowerem z mniejszym lub większym komfortem naprawdę wielki wpływ ma właściwe ogumienie rowerowe. Ogumienie rowerowe dobieramy w zależności od terenu, po jakim zamierzamy jeździć. Inne opony są bowiem wymagane do przemieszczania się po miejskich ulicach, jeszcze inne będą potrzebne tym, którzy chcą jeździć po terenie górskim. W terenie podgórskim bądź górskim z pewnością nie sprawdzą się ważące mało, cienkie opony pozbawione bieżnika – . Na tego typu oponach możemy się jednak z dużym komfortem przemieszczać po miejskich ulicach. Pełne piasku lub błota drogi nakładają konieczność stosowania opon terenowych. Mają one dużą szerokość, mają także odpowiedni bieżnik. W przypadku kupna nowych opon trzeba zwrócić uwagę na ich rozmiar.

światła rowerowe

Autor: http://pixabay.com/
Źródło: http://pixabay.com/
Znaczna część rowerzystów najmniej troski poświęca kołom roweru. Zdają sobie sprawę z ich istnienia dopiero wówczas, gdy koła obracają się coraz ciężej, a do tego wydają dziwaczne dźwięki. Tymczasem w dbałości o pozbawioną awarii jazdę po każdej wycieczce należy dokonać dokładnego przeglądu roweru połączonego z jego dokładnym umyciem i nasmarowaniem tworzących go elementów. Intensywnej troski potrzebują osie rowerowe. Wszystkie elementy roweru, w tym także osie rowerowe powinno się starannie umyć, wysuszyć, a na koniec nasmarować odrobiną smaru. Do konserwowania hamulców zaleca się używanie smaru w aerozolu, do pozostałych elementów można użyć smaru o stałej konsystencji – osie i stery kierownicy. Jeśli użyjemy nadmiernej ilości smaru, jego nadmiar należy zebrać , wykorzystując do tego celu suchą szmatkę. Po każdej przejażdżce sprawdzamy precyzyjnie stan ogumienia w naszym rowerze. Do czyszczenia wyjątkowo wrażliwych oraz delikatnych części jednośladu na pewno przyda nam się zrobiona z irchy ściereczka. Jest ona bardzo miękka. Dzięki temu nie uszkodzić żadnego elementu.