Samochodowe instalacje na gaz

Rozprzestrzenia się u nas sieć dróg ekspresowych. Jednocześnie również pojazd w familii pomalutku jest oczywistością. Na pewno nie jest u nas tak samo jak za oceanem, gdzie według wszelkich doniesień i reportażowych pojazd ważniejszy jest od mieszkania.

Samochód Volkswagen

Autor: Mathew Bedworth
Źródło: http://www.flickr.com
Auto jest tam częścią kultury . Jak pisze w swojej publikacji o Ameryce Północnej dziennikarz Programu 3 Marek Wałkuski, stosunek obywateli USA do pojazdów może w Europie zdumiewać. Fakt zostaje jednak faktem, iż komunikacja samochodowa u nas dynamicznie rośnie. Jednocześnie z postępem motoryzacji przyrasta apetyt na ropę. Drzewiej kierujący był skazany na benzynę. Obecnie opcji jest trochę więcej. Rozpoczynając od instalacji na gaz propan (poczytaj – zbiorniki na gaz przydomowe) a aż do silników napędzanych elektrycznie. Z rachunkowego punktu widzenia to ostatnie wyjście zatem hybryda jest na razie nieopłacalne, głównie z przyczyn technicznych. Mała obecnie skuteczność agregatów jest niedostateczna.

Silnik samochodu

Autor: LiteWriting aka Loreen72
Źródło: http://www.flickr.com
Realne wobec tego rozwiązania są 3: tradycyjne paliwo, ropa naftowa lub gaz propan (link do ciekawej strony). Symulacje wskazują, że auta ze zbiornikami na gaz są bardziej ekonomiczne niż na standardowe paliwo. Są one nieomal o 50% tańsze od benzyny i mają porównywalną cenę z dieslem. Na przykład koszt przejazdu na sto km równa się od blisko 58 złotych dla etyliny a trzydzieści dziewięć złotych dla ropy, gaz płynny z kolei to cena trzydzieści cztery zł. Jeśli do wyliczenia doda się też informacje iż instalacje do aut na gaz propan coraz bardziej tanieją, to taka zmiana albo też nabycie pojazdu z seryjnie zamontowanym zbiornikiem na gaz jest opłacalna. Instalacja do pojazdu różni się od innego rodzaju instalacji na gaz płynny. Jest to instalacja złożona – ogólnie przedstawiając – z mieszalnika i instalacji LPG.

Pierwsza część instalowana jest w okolicy silnika. Kolejny element to zbiornik na gaz z armaturą instalowany w bagażniku auta. Zależnie od rodzaju napędu i sposobu wtryskiwania paliwa rozróżniamy 4 najpopularniejsze odmiany instalacji samochodowej na gaz propan: Pierwsza generacja to instalacja na gaz manualnie regulowana montowana w pojazdach dawnej generacji z wtryskiem gazu bez przyśpieszacza. Kolejna kategoria to struktura z elektroniczną regulacją montowany w samochodach z wtryskiwaniem gazu a także z przyśpieszaczem. Następna generacja to bezustanne podawanie gazu w formie lotnej i w końcu czwarta klasa – sekwencyjne wtryskiwanie gazu instalowane w napędach najnowszego typu. Wartość instalacji gazowej najbardziej jest zależna właśnie od rodzaju napędu.