Samochodowe instalacje na gaz

Rozprzestrzenia się u nas sieć dróg ekspresowych. Jednocześnie również pojazd w familii pomalutku jest oczywistością. Na pewno nie jest u nas tak samo jak za oceanem, gdzie według wszelkich doniesień i reportażowych pojazd ważniejszy jest od mieszkania.

Samochód Volkswagen

Autor: Mathew Bedworth
Źródło: http://www.flickr.com
Auto jest tam częścią kultury . Jak pisze w swojej publikacji o Ameryce Północnej dziennikarz Programu 3 Marek Wałkuski, stosunek obywateli USA do pojazdów może w Europie zdumiewać. Fakt zostaje jednak faktem, iż komunikacja samochodowa u nas dynamicznie rośnie. Jednocześnie z postępem motoryzacji przyrasta apetyt na ropę. Drzewiej kierujący był skazany na benzynę.

Zaciekawił Cię taki tekst? Jeśli tak, to śmiało sprawdź też ten odnośnik. Podobne wiadomości przeczytasz również tu.

Obecnie opcji jest trochę więcej. Rozpoczynając od instalacji na gaz propan (poczytaj – zbiorniki na gaz przydomowe) a aż do silników napędzanych elektrycznie. Z rachunkowego punktu widzenia to ostatnie wyjście zatem hybryda jest na razie nieopłacalne, głównie z przyczyn technicznych. Mała obecnie skuteczność agregatów jest niedostateczna.

Silnik samochodu

Autor: LiteWriting aka Loreen72
Źródło: http://www.flickr.com
Realne wobec tego rozwiązania są 3: tradycyjne paliwo, ropa naftowa lub gaz propan (link do ciekawej strony). Symulacje wskazują, że auta ze zbiornikami na gaz są bardziej ekonomiczne niż na standardowe paliwo. Są one nieomal o 50% tańsze od benzyny i mają porównywalną cenę z dieslem. Na przykład koszt przejazdu na sto km równa się od blisko 58 złotych dla etyliny a trzydzieści dziewięć złotych dla ropy, gaz płynny z kolei to cena trzydzieści cztery zł. Jeśli do wyliczenia doda się też informacje iż instalacje do aut na gaz propan coraz bardziej tanieją, to taka zmiana albo też nabycie pojazdu z seryjnie zamontowanym zbiornikiem na gaz jest opłacalna. Instalacja do pojazdu różni się od innego rodzaju instalacji na gaz płynny. Jest to instalacja złożona – ogólnie przedstawiając – z mieszalnika i instalacji LPG.

Pierwsza część instalowana jest w okolicy silnika. Kolejny element to zbiornik na gaz z armaturą instalowany w bagażniku auta. Zależnie od rodzaju napędu i sposobu wtryskiwania paliwa rozróżniamy 4 najpopularniejsze odmiany instalacji samochodowej na gaz propan: Pierwsza generacja to instalacja na gaz manualnie regulowana montowana w pojazdach dawnej generacji z wtryskiem gazu bez przyśpieszacza. Kolejna kategoria to struktura z elektroniczną regulacją montowany w samochodach z wtryskiwaniem gazu a także z przyśpieszaczem. Następna generacja to bezustanne podawanie gazu w formie lotnej i w końcu czwarta klasa – sekwencyjne wtryskiwanie gazu instalowane w napędach najnowszego typu. Wartość instalacji gazowej najbardziej jest zależna właśnie od rodzaju napędu.