Usprawnianie produkcji, czyli dzierżawa przyczepy i dźwigu jako istotny element działalności produkcyjnej

Serwisy z częściami na ogół kojarzymy z takimi gabarytami aut jak silnik, karoseria, felgi czy tapicerki. Na zasadzie kupna, dzierżawy czy leasingu posiądziemy również przemysłowe wyposażenie. Zakup dźwigu czy wózka widłowego to inwestycja na jaką nie każdy właściciel może sobie pozwolić.

Przyczepy są kluczowe dla posiadacza pola rolki (link) pracownika firmy transportowej. Rolnikowi przyczepy służą do zgarniania zboża z pola, zaś pracującemu w transporcie za ruchomy magazyn na kółkach. Przyczepy do pracy na polu są bardziej uniwersalne - z zawieszeniem terenowym i mocniejszym ogumieniem. Są też bardziej zwarte i mniejsze od tych stosowanych w transporcie. Najczęściej identyfikujemy wiejskie przyczepy z pracą na roli i ciągnikiem – aczkolwiek nie tylko na tym kończą się ich zadania docelowe. Zastosowanie mają także przyczepy diggermarket do gromadzenia słomy w belach. Dla zaoszczędzenia można spokojnie poszukać używanych przyczep.
Regały paletowe
Autor: Feed My Starving Children (FMSC)
Źródło: http://www.flickr.com
Tymczasem tam gdzie pracują dźwigi diggermarket, tam jest albo poważna budowa albo praca na co dzień w zakładzie przemysłowym. Zakup dużej machiny podnoszącej musi być podyktowany wymaganiami właściciela lub pochodną decyzji magistratów, które zamierzają rozpoczynać budowy dróg, mostów, nowych osiedli, czy szkół. W zależności od wielkości „budowy” mamy dźwigi pod lżejszy udźwig i z hakami na udźwig do nieco ponad kilkuset kilogramów. Z drugiej strony są dźwigi-molochy, którymi pracuje się przy przenoszeniu wielkich bel na poczet takich budowli jak stadion, wieżowiec czy wiadukt. W takich sytuacjach firma rolki (adres tej strony) państwo za posiadanie dźwigu na własność płacą kilka setek tysięcy złotych.



Zostając przy produkcji i serwisach akcesoriów, takie korporacje jak hipermarkety, a konkretniej zaplecza nie obędą się bez sprawnie jeżdżących wózków widłowych. A widłak to także rodzaj pojazdu. Sterujący jego silniczkiem, zawieszeniem i mniejszymi podzespołami magazynierzy potrafią w pośpiechu eksploatować go nierozsądnie. To zaś kończy się wymianą części i reperowaniem widłaków czy prostszych paleciaków.

Decydując się na serwis części lub dzierżawę potrzebnego nam środka transportu przeglądajmy koszty usługi i eksploatacji oraz parametry maszyn. Przewagę w przypadku wyboru i dostępności mają niewątpliwie większe miasta.