W jaki sposób zadbać o samochód, jakim rzadko jeździmy? – przewodnik

Ze względu na coraz to większe korki mieszkańcy wielkich aglomeracji entuzjastyczniej podróżują do pracy komunikacją miejską bądź rowerami niż autem. Nawet jeśli czterokołowiec został przez nich już zapomniany i używają go tylko parę razy do roku, nie zwalnia to z jego systematycznego serwisowania. Ci, którzy sądzą, że doraźne używanie auta upraszcza eksploatację jak też obniża jej koszta, są w błędzie.

Naturalnie wydatki związane z tankowaniem na pewno będą niższe. Jednakże nazbyt długi spoczynek pojazdu na pewno odbije się na częściach, jakie w czasie postoju czasami niszczą się prędzej niż przy normalnej eksploatacji, tak więc serwis aut (rzuć okiem) francuskich (sprawdź również regeneracja tylnej belki berlingo) winien być odwiedzany równie systematycznie.

opony samochodowe

Autor: Supermac1961
Źródło: http://www.flickr.com

Co ulega uszkodzeniu w sporadycznie użytkowanym pojeździe? Przede wszystkim znacznie szybciej swe własności traci olej silnikowy, zwłaszcza gdy jest mineralny. Odporniejsze na zniszczenie będą oleje syntetyczne, jakie niestety nie za każdym razem nadają się do wykorzystywania we wszystkich pojazdach. W rzadko używanym aucie olej musi być wymieniany nagminniej niż w wypadku standardowego użytkowania. Opóźnienie jego wymiany grozić może nawet zatarciem silnika. W aucie, którym jeździ się rzadko, szybszemu wyeksploatowaniu ulegają także opony. Gumy stojące dłuższy czas w jednakowej pozycji nie jedynie znacznie wcześniej parcieją, ale też niemiarowo się eksploatują a także tracą swą sztywność.

Może Cię też zainteresować –

Aby temu zapobiec, winniśmy co tydzień bądź dwa przesuwać auto (pneumatyka warsztatowa) o parę centymetrów. Możesz też po prostu przejechać się nim . Z jakiej przyczyny nie możemy jeździć na starych oponach? Leciwe ogumienie może stać się zbyt lepkie czy stwardnieć i przez to o wiele łatwiej ulec kruszeniu. Z wiekiem gumy są także coraz to bardziej podatne na odkształcanie. Żywotność sporadycznie używanych opon z całą pewnością przedłuży wyższe ciśnienie, nie powinniśmy jednak przekroczyć wartości zalecanych przez fabrykanta o 20%.

Cotygodniowa przejażdżka tak używanym wozem jest nieodzowna nie wyłącznie z punktu widzenia ogumienia, lecz przede wszystkim po to, aby pozbyć się wilgotności zgromadzonej w silniku, na elementach układu wydechowego, a także w innych podzespołach. Jeżeli tego nie zrobimy, w pojeździe pojawi się korozja jednego bądź kilku podzespołów, jaka może skutecznie go unieruchomić. Raz na tydzień skrupulatnie obejrzyj auto. Czasem może być konieczna regeneracja belki Citroen.