Z jakiego powodu opony uniwersalne mogą być dobrym wyjściem dla kierowców?

Czy kierowanie samochodem na jednym zestawie ogumienia przez cały czas może okazać się racjonalnym rozwiązaniem? Często jest tak, że montujemy letnie ogumienie dopiero w czerwcu, bo podczas niedawnych lat normą stały się pełne śniegu majowe weekendy.

felgi

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Natomiast w grudniu nie decydujemy się jeszcze na wybranie zimowek, bo święta są od kilku lat niezwykle ciepłe.

Jeśli bardzo intryguje Cię analizowana w tym miejscu sprawa, oprócz tego koniecznie zobacz tekst w serwisie (http://elmet-produkcja.pl/) opisującym podobne tematy.

Wbrew sterotypom kupowanie gum na sezon – latem letnich, zimą zimowych – nie zawsze jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem.Wytwórcy gum opornie się pod tym podpisują, ale zimowe opony Barum, czy Uniroyal opony zachowują się średnio na mokrej i suchej drodze, a w naszym klimacie podobne warunki zdarzają się wyjątkowo często nawet zimą. To oczywiście nie znaczy, że powinniśmy jeździć na gumach letnich, bo te też zupełnie nie radzą sobie na zaśnieżonej powierzchni i lodzie, a to zdarza się nas zastać w każdej chwili. Całoroczne opony są, według opozycjonistów tego rodzaju ogumienia, gorsze na śniegu od zimowek i oddają pierwszeństwo oponom letnim na niezawilgoconej trasie. To fakt, ale w przypadku niewielkich wielkości opon rozdźwięki te w ogóle nie są takie duże. Ważniejsze jest w tym przypadku to, że na śniegu opony całoroczne są widocznie bardziej bezpieczne od opon na sezon letni, jednocześnie na wilgotnej drodze sprawdzają się lepiej od opon zimowych.To oczywiście nie jest jednoznaczne z tym, że opony całoroczne są bezkonkurencyjne i wszechstronne.

samochód

Autor: Kyle Harris
Źródło: http://www.flickr.com
To typ ogumienia nie dla każdego pojazdu i kierującego. Komplety całoroczne nie nadają się do mocnych samochodów – w tym wypadku lepiej wypadają znane nam opony Uniroyal lub Barum opony.

Masz zamiar pogłębić swoją wiedzę na ten temat? Zapraszamy Cię więc po inne wątki tu (https://motoargo.pl/13-silnik?p=15) – najedź na link i przejdź do następnej witryny pełnej ciekawych wpisów.

Wielosezonówki spisują się bardzo dobrze w osobówkach, jednak do dużych i sportowych aut da się je polecić wyłącznie warunkowo. Wszędzie tam, gdzie kierujący wykorzystuje wszystkie osiągów samochodu, zdecydowanie rozsądniej kupić gumy sezonowe. To samo tyczy się osób poruszających się na górzystych serpentynach czy w przypadku dynamicznej jazdy po wąskich drogach. Opony całoroczne to jednak racjonalne rozwiązanie dla ludzi, którzy najczęściej kupują ogumienie sezonowe z niższej półki – jeden komplet jakościowych opon wielosezonowych zastąpi sezonowe z powodzeniem, a jednocześnie pozwoli sporo przyoszczędzić.